יום שישי, 20 בנובמבר 2009

בונא Bona!

Bona היא רשת חברתית ישראלית מבית היוצר של Ynet (חברת ידיעות אחרונות) אשר מטרתה לחבר בין בני נוער שונים ולתת להם במת התבטאות.
אל אף שהפורטל פונה לקהל של חיילים או נערים לפני גיוס, הקהל העיקרי שלו הוא תיכוניסטים אשר יכולים ליצור פרופיל אישי, לכתוב כתבות ולפתוח בלוגים.
האתר מספק לבני הנוער קהילה רשתית חברתית על סמך מוסד הלימודים בו הם לומדים ויכולת ליצור קשר אחד עם השני בכל הנוגע לחיי החברה והלימודים בבית הספר.
אחת המטרות החשובות של הפורטל הוא להעניק לסייע לבני הנוער עם קשיי גיל ההתבגרות ולכן באתר מפורסמים כתבות מערכת רבות העוסקות בשלל נושאים העוסקים בקונפליקטים של גיל ההתבגרות עימם מתמודדים חברי האתר.
לכן האתר הוא אתר מומלץ בשל היותו אתר מתקדם הן מבחינת הפלטפורמה הטכנולוגית עליו הוא מבוסס והן בשל רמת וכמות התוכן הגבוהה באתר.
  

http://bp3.blogger.com/_Ccpw4GT7Y0c/RzWFUxZ5MII/AAAAAAAABeI/CZCut3Ny4Tc/s400/2007-11-10_102748.gif

יום שלישי, 17 בנובמבר 2009

פייסבוק

פייסבוק? עשו לי טובה



כולנו בפייסבוק. כולנו מחוברים. לכל האנשים שאתם מכירים יש חשבון בפייסבוק.עם זה אין בעיה. הבעיה האמיתית היא אתם!.


מה? למה? זה כל כך נחמד- ובכן כן הרעיון של הרשתות החברתיות הוא אדיר והוא פריצת דרך ביחסים בין בני האנוש.


אז מה כן הבעיה.


כולם חושבים שזה תמים ואמיתי אתם רושמים מה המצב שלכם או הסטטוס אתם שמים תמונות ובעצם דף הבית שלכם הוא בדיוק השתקפות שלכם, ובכן פה קבור הכלב!

דף הבית שלכם הוא ממש לא אתם. דף הבית שלכם הוא מה שהייתם חולמים להיות הוול שלכם הוא בעצם האלתר אגו- הדמות האחרת אליה אתם עורגים והיא הדמות שהייתם רוצים שכולם יחשבו שהיא אתם.די דומה לסרט מועדון קרב שבו הגיבור(אדוארד נורטון)לוקה בהפרעת פיצול אישיות קשה ומדבר עם האדם אותו הוא מעריץ וכמוהו הוא רוצה להיות(בראד פיט-בעצם כולם רוצים להיות).


אתם בוחרים בקפידה את התמונה המייצגת אתכם מתוך אלף תמונות אחרות שבא אתם נראים הכי טוב. בכל ארוע חברתי תהיה מצלמה שהבנות יבדקו אותה אחרי זה מאתיים פעם על מנת למחוק תמונות שהן לא יצאו בהן פוטוגניות כדי שחס וחלילה לא יעלו לפייסבוק.


אתם חושבים חצי שעה כותבים ומוחקים כותבים ומחוקים את המשפט של הסטטוס שלכם כדיי שיהיה הכי מצחיק וחמוד.לא תצאו עם אף בחור או בחורה לפני שתאספו מודיעין איכותי לפני מבצע-דרך הפייסבוק.


אז כן, כולנו בפייסבוק.וכולנו משקרים לכולם וממציאים דמויות פיקטיביות ומדומינות.


הדבר היחיד שאנחנו יכולים ללמוד מהפייסבוק הוא מה כולם היו רוצים להיות,ובשביל זה חברים, יש את הוליווד ואיזה סרט טוב.


ועכשיו מתמיד רלוונטי שירו האלמותי של ברטולט ברכט על יריד השקרים בו הוא עומד ביחד עם שאר הרוכלים ומוכר את חלומותיו.


מומלץ לקרוא לצחוק- ולהמשיך ברבאק לטייל בפייסבוק! כי אין לאן לברוח והעולם מתקדם רק בכיוון אחד.


אז בוא כולם נשלב ידיים ונצלול ביחד לתוך העולם הטוב המזמין- הוירטואלי- ונמשיך לשקר עצמנו למוות.


כי תכל'ס זה העתיד.


על העתיד נדבר כבר בפעם הבאה.


מקושרים

יום שני, 16 בנובמבר 2009

בעיית הפרטיות והסיכונים של רשתות חברתיות

עם צמיחת עולם הרשתות החברתיות באינטרנט כגון מקושרים, פייסבוק ומייספייס גובר החשש לגבי בעיות של חדירה לפרטיות הנגרמות ממתן מידע אישי החשוף לעיני הכול. רשויות רבות החלו לאכוף ולהגביל מתן מידע לרשתות חברתיות מחשש לפגיעה בביטחון האישי והלאומי.

נמצאו עדויות לא מעטות על שימושם של ארגוני טרור ברשתות חברתיות על מנת לתקשר ביניהם לצורכי ביצוע פעולות טרור.

מכיוון שאתרי רשתות חברתיות הינן בשימוש עיקרי אצל בני נוער גובר החשש מעברייני מין אשר יעשו שימוש לרעה במידע האישי החשוף באתרים.

אחד המקרים הידועים ביותר לשמצה על שימוש לרעה ברשתות חברתיות הינו סיפורה של מייגן טיילור מייאר, נערה בת 13 ממדינת מיזורי בארה"ב אשר בשנת 2006 פתחה חשבון מייספייס ובילתה בו שעות רבות בהיכרויות עם נערים אחרים. אחד הנערים שהכירה היה ג'וש אוונס בן ה-18 אשר פתח חשבון מפוברק בשם לורי דרו בן ה-16.

ג'וש מצא חן מאוד בעייני מייגן והם היו מתכתבים רבות בהתכתבויות חיבה דרך הרשת, מייגן הייתה מאוד מרוממת מהעובדה כי מצאה חברות רומנטית חדשה, אך באופן פתאומי לאחר זמן מה סוג התגובות שהחלה לקבל מג'וש שינו את אופיים. ג'וש טען כי הוא מעוניין להפסיק את הקשר שלו עימה לאלתר מכיוון שהתבשר לו כי מייגן איננה אדם נחמד במיוחד לחבריה. ג'וש החל לפרסם מאמרים חריפים בגנותה ברחבי הרשת, מייגן נפגעה קשות מהתנהגותו של ג'וש, עלתה לחדרה ותלתה עצמה למוות.

עו"ד פלילי

יום רביעי, 11 בנובמבר 2009

פייסבוק


פייסבוק
"פייסבוק" הינו רשת חברתית אמריקאית באינטרנט אשר הוקמה בשנת 2004 ע"י הסטודנט מארק צוקרברג.
האתר נמנה מהרשתות החברתיות הגדולות בעולם והוא איננו גובה תשלום מחבריו.
משתמשי האתר יכולים ליצור לעצמם פרופיל אישי לשייך עצמם לרשת חברתית כזו או אחרת כגון תנועה חברתית, בית ספר, אזור מגורים וכו'.
האתר מכיל בתוכו את רכיב הצ"ט אשר מאפשר לחבריו להתכתב אחד עם השני בזמן אמת.
ישנה את האפשרות באתר להגביל רשתות חברתיות למשתמשים משויכים בלבד ובכך לשמר על ציביונה של הרשת החברתית.
בשנת 2007 חברת המחשבים "מייקרוסופט" קנתה אחוזים ממניותיה של חברת "פייסבוק" בסכום העומד על 250 מיליון דולר.

פייסבוק



הרשתות החברתיות בשירות עולם העסקים, היזמות וההשקעות


הרשתות החברתיות בשירות עולם העסקים, היזמות וההשקעות

עם צמיחת עולם הרשתות החברתיות, עסקים רבים מגלים את הפוטנציאל הגדול הטמון בעולם זה.
החל מחברות מתחילות אשר שואפות להגדיל את קשריה עם משקיעים פוטנציאלים ולחשיפה באופן כללי, עד לחברות אשר משתמשות ברשתות החברתיות באינטרנט לצורכי פרסום ושיווק שירותיהם ומוצריהם באמצעות פרסומות ובאנרים.
הרשתות החברתיות מסוגלות לסווג את החברות השונות ע"פ תחום התמחותם ובכך לשייך אותן באופן מיידי לקבוצת השייכות שלה ולהזדמנויות פוטנציאליות.
שימוש נוסף של הרשתות החברתיות היא היכולת של פירמות עסקיות לתקשר עם קהל לקוחותיה ולעדכן אותם לגבי שירותים ומוצרים חדשים  ואף לקבל משובים לגביהם ולגבי תפקוד החברה בכלליות.



מקושרים

 

הכרויות ודייטינג בעולם הרשתות החברתיות


הכרויות ודייטינג בעולם הרשתות החברתיות
אחת האפשרויות הגדולות הטמונות ברשתות החברתיות, לדוגמא " מקושרים " ,  היא האפשרות להיכרות רומנטית.
רשתות חברתיות רבות מספקות סביבה ידידותית למשתמשיה להחליף מידע אישי על מנת ליצור תקשורת בינאישית אשר מכוונת לצורכי דייטינג.
חשיפת מידע אישי לרבים באינטרנט כגון: תחומי התעניינות, תחביבים, טעם אישי, שאיפות וכו' מסוגלת לסווג את חברי הרשתות החברתיות ובכך לייעל את בחירת ההיכרות.
רבים מחברי הרשתות החברתיות מרגישים נוחות רבה יותר בהיכרות דרך הרשת החברתית מאשר בעולם האמיתי מכיוון שההיכרות הראשונית איננה נעשית פנים מול פנים אלא דרך האינטרנט ולכן אלמנט הביטחון האישי מקבל חיזוק מיידי, ההיכרות נעשית בהדרגה ולעיתים אף יעילה יותר מכיוון שהזוג המכיר הוא בעל מכנה משותף אשר נבחר מראש באמצעות בחירה בקריטריונים הרצויים.
ככל שהחשיפה למידע אישי בעולם הרשתות החברתיות גדלה כך האפשרות להיכרות אנשים גדולה יותר, הדבר מצמצם באופן משמעותי את מכשולי והבדלי המרחק הגיאוגרפי, השונות התרבותית/ לאומית/ גזעית/ דתית / מינית ומגוון את אופציות היחסים הבינאישיים.


הכרויות
 

יום חמישי, 5 בנובמבר 2009

מקושרים

מקושרים


אתר האינטרנט "מקושרים" אשר הוקם בשנת 2004 ע"י שלושת היזמים גיא כהן, ויקי גלאם ושחר בן דוד, הינו הרשת החברתית הגדולה בישראל. מעבר להיותו אתר רשת חברתית סטנדרטית ככל מקביליו העולמיים האתר מספק לחבריו את האפשרות להעלות כתבות אל האתר אשר יהיו לחלק מקטגוריה באתר הנקראת "עיתון מקושרים", קטגוריה זו מבדילה את האתר משאר מקביליו בכך שמאפשרת לחבריו ליצור כתבות, מאמרים , טורים פובלציסטים ומתן דעה, בנוסף לכך ישנה אופצייה לדרג את הכתבות ולהגיב אליהם ב"Talkback" .

בשנת 2008 האתר נרכש ע"י חברת "וואלה" בסכום הנעמד על 5 מיליון ש"ח.