יום שני, 16 בנובמבר 2009

בעיית הפרטיות והסיכונים של רשתות חברתיות

עם צמיחת עולם הרשתות החברתיות באינטרנט כגון מקושרים, פייסבוק ומייספייס גובר החשש לגבי בעיות של חדירה לפרטיות הנגרמות ממתן מידע אישי החשוף לעיני הכול. רשויות רבות החלו לאכוף ולהגביל מתן מידע לרשתות חברתיות מחשש לפגיעה בביטחון האישי והלאומי.

נמצאו עדויות לא מעטות על שימושם של ארגוני טרור ברשתות חברתיות על מנת לתקשר ביניהם לצורכי ביצוע פעולות טרור.

מכיוון שאתרי רשתות חברתיות הינן בשימוש עיקרי אצל בני נוער גובר החשש מעברייני מין אשר יעשו שימוש לרעה במידע האישי החשוף באתרים.

אחד המקרים הידועים ביותר לשמצה על שימוש לרעה ברשתות חברתיות הינו סיפורה של מייגן טיילור מייאר, נערה בת 13 ממדינת מיזורי בארה"ב אשר בשנת 2006 פתחה חשבון מייספייס ובילתה בו שעות רבות בהיכרויות עם נערים אחרים. אחד הנערים שהכירה היה ג'וש אוונס בן ה-18 אשר פתח חשבון מפוברק בשם לורי דרו בן ה-16.

ג'וש מצא חן מאוד בעייני מייגן והם היו מתכתבים רבות בהתכתבויות חיבה דרך הרשת, מייגן הייתה מאוד מרוממת מהעובדה כי מצאה חברות רומנטית חדשה, אך באופן פתאומי לאחר זמן מה סוג התגובות שהחלה לקבל מג'וש שינו את אופיים. ג'וש טען כי הוא מעוניין להפסיק את הקשר שלו עימה לאלתר מכיוון שהתבשר לו כי מייגן איננה אדם נחמד במיוחד לחבריה. ג'וש החל לפרסם מאמרים חריפים בגנותה ברחבי הרשת, מייגן נפגעה קשות מהתנהגותו של ג'וש, עלתה לחדרה ותלתה עצמה למוות.

עו"ד פלילי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה